top of page

Tristan Perich & James McVinnie

Infinity Gradient

Er is echt geen andere componist in Amerika zoals Tristan Perich, wiens werk is geïnspireerd door de esthetische eenvoud van wiskunde, natuurkunde en codering. The Wire beschrijft zijn muziek als "een sobere ontmoeting van elektronisch en organisch." Deze veelzijdige musicus en componist, van oorsprong beeldend kunstenaar, weet op de meest magische manier digitale compositievormen te verweven met akoestische instrumenten. Zijn gebruik van 1-BIT-elektronica heeft zich ontwikkeld van eenvoudige stukken voor solo-instrumenten en een enkele 1-BIT-processor tot epische stukken als Drift Multiply. In dat werk koppelde hij 50 solo-violisten aan 50 individueel gecomponeerde 1-BIT-tracks (doorgestuurd via kleine luidsprekers naast elke speler) om een ​​100-stemmige symfonie te produceren. Infinity Gradient, bedacht in samenwerking met organist James McVinnie, breidt dat idee uit tot een compositie voor pijporgel en 100 luidsprekers met elk één 1-BIT-track. Een kathedraal van geluid, ontworpen voor grote kerken met pijporgels.

Asset 7_2x.png
Infinity Gradient Perich 1.jpeg

New York Classical Review: 'This was refreshing and also emotionally powerful, because the piece was so well made. At a little over an hour, this is one of Perich’s longest works and had the most accomplished and satisfying form one has yet heard from him.'

 

Steve Reich: 'Ik begon naar [Drift Multiply] te luisteren en ik dacht, mijn god... In zekere zin deed het me denken aan Petroesjka. Wie zou denken dat elektronische chips zoiets moois, muzikaal, oproepen?'

EERDERE TOUR DATA

 

8 april 2022, Catharinakerk Eindhoven @ STRP festival

BESCHIKBAARHEID

Op verzoek

bottom of page